Open top menu
Saturday 16 April 2016

Assalamualaikum wbt.

Nak tahu apa saya feel selepas bergelar WAHM (working at home mum). Ya Allah, best sangat tau. Saat yang di tunggu. Macam mimpi. Tak sangka! Dulu saya tak pernah terlintas pon akan berhenti kerja sebab dulu cita-cita saya ingin memiliki kerjaya professional (carrier womenla konon2) memakai pakaian cantik2 ke office, berkasut tinggi, sampai office sibuk dengan pelbagai tugasan. Akhirnya sampai satu tahap, saya sangat letih (lagipun PASSION saya sekarang bukan lagi ingin kan status "carrier women" lagi tapi ada sesuatu yang lain yang saya ingin capai dalam hidup saya.




Ada yang cakap, " ko tau la lepas 2 minggu mesti ko rasa bosan duk umah, mesti ko rindu nak p keje balik".. hurmmm bukan nak banggala.. nak berlagak pon tak.. sampai la ni dah sebulan kot,  tak der pon istilah bosan tuuu!!! Malah betul2 relex you!! (walau duit kat bank dah makin surut).. hehe ni sebab projek belum run betul2,.. Projek  apa??

Rasa sepuluh tahun ada kot dok kira-kirakan duit orang.. Senior account Executive je pon.. yela keje sebagai kuli, memang banyak keje, lainla jadi bosss.. tapi tak moo kot jadi bos kat syarikat orang (sebab ada bos atas-atas-atas lagi kalau aku jadi bos pun).. huhu.. so better jadi bos pada bisness sendiri, ye tak?? kira duit sendiri.. walau pun tak banyak.. lama-lama akan jadi banyak!!! AMINNNNN...

So, apa yang saya rasa selepas bergelar WAHM ni?

1) Sangat-sangat Free!!! I feel good!!!! I feel Free!!!
    Impian nak hantar dan ambik anak balik sekolah tercapai. Anak-anak pun heppi sangat.
    Nampak tau diaorang hepi. Mula-mula diaorang cam pelik, balik sekolah je.. eh Ibu 
    ada?..esok balik sekolah, eh, Ibu tak ada?? Ibu tak work?? sampai sekarang ibu belum
    cakap ibu dah tak keje lagi kat PTP. Surprise!!!

2) Jadi assistant suami tersayang
    Sekarang p mana-mana pun berkepit. Bila saya ada nak jumpa customer Shaklee, dia
    antarkan.
    Bila dia nak jumpa client MAA, saya follow jugak. (client yang agak-agak macam kawan
    bolehla ikut) :-)

3) Peningkatan dalam beribadah.
    Sekarang ni, kalau nak bangun awal pagi sekitar 5 pagi tu dah tak rasa letih sangat. Dah
    banyak masjid boleh singgah bila ada urusan luar. Suami pun kalau sampai waktu je
    terus cari masjid, so dapatla solat jemaah dengan imam masjid banyak waktu (bukan
    nak riak tau.. nauzubillahiminzalik)

4) xxx????zzzzzyyyyuuzzz#&$@*&#@##ll (Tak leh nak gambarkan seronoknya)
    Time flexible.. Money je belum nak freedom sgt.. Tp okla income Shaklee pon 4 angka
     woo.. So anda masih fikir2 nak joint jadi ahli shaklee?? Joint jer, lama2 korang syokkk
     ooo. Sebab..
     Nak tau sebab, joint dulu ;-) Klik sini (jangan pikiq lama2 sgt nooo)



Cukupla 4 je kot feel tu saya share, nanti byk2 sgt kang boring lak baca.. hehe so, yang macam ada2 hajat nak jadi WAHM tu fikir masak2 dulu.. SOLAT ISTHIKHARAH.. AGAK2 HATI TENANG boleh la buat keputusan dan mesti ada sesuatu yang kita nak capai lebih dan lebih lagi.


Sekian,
Saat Ku Jatuh Cinta


Tagged
Different Themes
Faridah Ahmad Menulis

Saya Faridah bt Ahmad, pengedar sah SHAKLEE anda no. ID 929771. Jom CANTIK dan SIHAT bersama Shaklee (Selamat Mesra Alam dan Berkesan) bukan hanya sekadar MENJUAL SUPPLEMENT SHAKLEE tetapi berkongsi ilmu mengenai KEBAIKAN SUPPLEMENT SEMULAJADI.

This is the most recent post.
Older Post

0 comments

Popular Posts