Open top menu
Saturday 4 April 2015



KISAH MAK PENGIDAP KENCING MANIS DAN TONIK KESAYANGANNYA.

La Tahzan. Jangan bersedih. Allahada!

“Aku Muslimah High Class, Aku ingin cari redha Allah. Aku ingin kesyurgaNya bersama orang yang aku sayang. Aku ingin berakhlak seperti akhlak ahli syurga. Syurga itu Mahal, di hun ioleh orang-orang Mahal (High Class dalam beriman dan bertaqwa kepada Allah). Bukan yang sebaliknya. Maka aku memulakan langkah hari ini. Moga hari ini lebih baik dari semalam. Bismillah”.
(Credit from Blog Aku Islam)
Buat diriku dan hawa-hawa sekalian, try Motivatekan diri kita dengan mengatakan ini setiap hari.

Ok, Assalamualikum semua..

Ingin jadi muslimah high class kan?? Salah satu cara adalah berbakti kepada kedua orang tua kita. Periharalah mereka selagi mereka masih hidup.

Di sini saya ingin kongsikan kisah mak saya. Satu2nya mak yang saya ada dan beliau masih sihat, Alhamdulillah..Namun awal tahun 2014 yang lepas penyakit kencing manis mak tiba2 menyerang sampai tiada tiada bacaan. Mak hilang energy. Badan mak letih lesu..sebulan mak terlantar lemah kerana selera makan mak hilang. Mak semakin kurus hari demi hari. Mak saya penghidap kencing manis type 2. 

Kesian tengok mak saya, tiap-hari hari cucuk insulin sebab kencing manis dah kritikal sangat. Boleh kata kalau tak cucuk, mesti rasa letih. Sampaikan mak ngadu rasa sakit bila dicucuk jarum sebab dah lama tak tukar jarum baru. Satu hari ketika mak ingin ke bilik air, mak tiba2 krem tangan dan kaki sampai tak boleh berjalan. Adik yang ada di rumah ketika itu bawa mak ke hospital.Mak di tahan wad. Saya bergegas dari PD pulang untuk tengok mak. Sangat sayu perasaan saya ketika itu. Saya nekad sampai di Johor saya akan terus poskan VIVIX untuk mak. Saya bekalkan sekali Esp untuk kurangkan gastrik mak. Alhamdulillah selepas seminggu mak back to normal. Mak dah berselera makans emula. Badan mak kembali bertenaga.

Syukur ada vivix shaklee.Siap doctor pun hairan kenapa glucose level dalam darah dah turun dengan drastik.

Bila doc tahu mak makan shaklee.

Dia pun kata


'Oo.patutlaa'

Hihihi.

Dan October 2014 Makdan ayah dapatmengerjakan Haji dengansihatnya.Dan tentunyatidakketinggalanTonik “vivix” kesayanganmakdan ESP nyerturutterbang bersama2 keMekah. Hehe

Alhamdulillah. selepas dapat bonus dari berbisnes shaklee setiap bulan, saya akan hadiahkan 1 botol vivix untuk mak. Mak sentiasa mengeluh.Vivix tukan mahal long. Espl agi..Terima kasihla. Tula ucapan mak setiap kali call dia. Tapi dalam hatisaya rasa syurkur sangat dapat beri sesuatu yang bererti buat dia. Dan yang paling penting kesihatan Mak yang tak boleh di boleh di tukar ganti dengan apa pun.

Syukurditemukandenganvivixshaklee.

 






 
Inginkan supplements terbaik untuk anak, suami, isteri dan keluarga tersayang?

Inginkan side income 3-4 angka sebulan dengan bisnes Shaklee hanya dengan guna Facebook?

Hubungisayauntuk :-
Faridah Ahmad
012-9555602

FREE CONSULTATION
and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!

Tagged
Different Themes
Faridah Ahmad Menulis

Saya Faridah bt Ahmad, pengedar sah SHAKLEE anda no. ID 929771. Jom CANTIK dan SIHAT bersama Shaklee (Selamat Mesra Alam dan Berkesan) bukan hanya sekadar MENJUAL SUPPLEMENT SHAKLEE tetapi berkongsi ilmu mengenai KEBAIKAN SUPPLEMENT SEMULAJADI.

0 comments

Popular Posts