Open top menu
Wednesday 27 January 2016

Macam mana nak kurus ye? 

Diet, skip makan, exercise, dan macam-macam dah buat, tapi takkkkk kurus-kurus jugak.. Ramai salah sangka untuk turunkan berat badan adalah dengan 80% senaman dan 20 % diet. Tetapi cara yang betul adalah 80% diet dan 20% senaman. Sebelum anda memulakan diet, anda perlu reset minda anda. Apa faktor yang mendorong anda nak kurus. Jawapan saya adalah untuk kekal sihat dan kemudian barulah nak cantik. Jadi, apa pemakanan yang kita amalkan yang menyebabkan berat badan naik, kita tinggalkan. Ini adalah fresh start. Mulakan diet baru untuk bantu anda turun berat supaya sihat dan cantik.


Tips nak kurus secara sihat adalah dengan mengamalkan pengambilan makanan tambahan atau supplement. Ini kerana walau pun ketika kita berdiet, segala keperluan vitamin yang diperlukan badan akan mencukupi dengan mengamalkan pengambilan supplement. Oleh itu, saya ingin kongsikan tips dan panduan lengkap cara makan set kurus dan menu harian yang wajib di ikuti untuk menurunkan berat badan. Untuk pengetahuan anda set kurus shaklee terdiri daripada Cinch Shake, cinch Energy Tea Mix, Alfalfa, Herbalex, Lecithin, omega dan ESP. Omega dan ESP lebih sesuai digunakan bagi yang menyusu badan di samping memberi manfaat kepada penyusuan dan IQ baby.

Fungsi asas setiap produck :

Detoks                          - Herbalex & Alfalfa
Singkirkan Lmeak          - lECITHIN DAN oMEGA gUARDS
Healthy Diet                 - Cinch Shake, cinch Energy Tea Mix, ESP

Matlamat menggunakan supplement semulajadi adalah berat badan kita cepat turun secara semulajadi. Iaitu dengan turun berat secara semulajadi yang tidak melibatkan steriod atau bahan kimia yang menyebabkan metabolisma badan naik mendadak seperti sibutramine. Karbohidrat adalah pantang utama jika ingin nampak kesan dengan cepat. Contoh anda nak turun 10 kg dalam masa sebulan, maka jika belum dapat turun 10kg, selagi itu kita pantang karohidrat ye. Ingat makan untuk tenaga bukan untuk nafsu dan selera. Kita visualkan diri kita kepada slim.

Ok, berikut adalah cara makan set kurus shaklee :




Selain daripada mengamalkan makanan tambahan yang kaya dengan vitamins, antara lainnya adalah :

1) Mengira kalori pada setiap makanan yang kita makan.


Berapa kalori diperlukan oleh lelaki dan wanita dewasa dalam sehari?
Lelaki: 2000-2500 kalori
Wanita: 1600-2000 kalori
Wanita mengandung & menyusu: 2000-2500 kalori






2) Minum air masak secukupnya - air yang diperlukan adalah 3 liter (bergantung pada saiz badan)
3) Exercise atau aktiviti yang mengeluarkan peluh
Tingkatkan aktiviti harian, berjalan pantas, naik turun tangga, cuci kereta, bersukan, senaman. Kurangkan menonton TV atau bermain permainan komputer kerana badan hanya membakar 1 kalori seminit jika kita beraktiviti seperti ini dan ia sama nilai dengan kalori yang dibakar semasa tidur! 

Testimoni Set kurus shaklee





_____________________________________________________________________________________________

Untuk pertanyaan lanjut hubungi
fareeda Aisyaa
012-9555602

COD : Area Skudai, UTM, Johor Bahru, Pekan Nenas, Pontian, Pasir Gudang, Gelang Patah dan kawasan berhampiran.

Courier : Seluruh negeri semenanjung dan sabah sarawak.





Different Themes
Faridah Ahmad Menulis

Saya Faridah bt Ahmad, pengedar sah SHAKLEE anda no. ID 929771. Jom CANTIK dan SIHAT bersama Shaklee (Selamat Mesra Alam dan Berkesan) bukan hanya sekadar MENJUAL SUPPLEMENT SHAKLEE tetapi berkongsi ilmu mengenai KEBAIKAN SUPPLEMENT SEMULAJADI.

0 comments

Popular Posts