Open top menu
Saturday 10 October 2015

Cara Mudah Basuh Kasut Sekolah tanpa perlu penat menyental 


Alhamdulillah di Malaysia keadaan jerebu semakin menunjukkan tanda yang positif. Setiap tahun sejak kebelakangan ini, jerebu akan betandang antara bulan August ke September seolah2 sudah menjadi musim. 

Ha.. jerebu ni bukan setiap bulan, tapi kalau nak cerita pasal jerebu kasut sekolah anak2.. hurmm memangla tiada kesudahan. Balik sekolaj jer, confirm jerebu kasut nak oii.. pening mak.. Lagi2 bagi ibu yang bekerjaya, terpaksalah beli 5 pasang kasut kerana tak sempatla nak membasuh menyental setiap hari kasut yang berjerebu tu :-)

Ha.. saya ada cara macammana nak memudahkan ibu2 supaya tak perlu sental sepenuh hati kasut sekolah anak yang setiap hari berubah warna tu.


Cuci Kasut Dengan Basic H



Follow step di bawah ni ye :

1) Sediakan air secukupnya
2) Campurkan sedikit Basic H ke dalam air tadi beberapa titik.
3) Rendamkan selama beberapa ketika
4) Berus kasut, kesan kotoran akan mudah keluar, tak perlu sental kuat2
5) Jemur di bawah matahari, Insyaallah akan putih bersinar.

Ha.. confirm ibu2 lega kan.. Ayah pun boleh senyum sebab tak perlu dengar ibu merungut je bila tengok kasut putih bertukar hitam.. semuanya mudah dengan Basic H Shaklee.

Basic H ni tahan lama tau, sebab kepekatan yang tinggi 16 auns membuat sehingga 48 gelen pembersih berkuasa apabila bercampur dengan air. Yang lagi best tak mengandungi bahan kimia bertoksik keraan ianya diperbuat dari ekstrak jagung dan tumbuh-tumbuhan. Ianya bukan sahaja lembut pada tangan tapi tak merosakkan kasut. Sekarang anda boleh say NO pada Cl@r@xxx kerana kuasa mengkakisnya boleh membuatkan tangan rasa panas dan merosakkan kasut. Now, anak anda pun boleh membasuh kasut sendiri dengan rendaman Basic H dan ibu2 tak perlu risau kerana ianya selamat!!! Best ke Best sangat???

Yang lagi best, basic H ni bukan untuk kasut sahaja. Dah namanya pembersih serbaguna kan.. macam2 la boleh dengan Basic H ni. Bawah ni senarai kegunaan Basic H, 1001 kegunaan.


Antara kesan penggunaan Basic H :


Kesan pada kotoran kerak hitam pada periuk dan barang dapur


Kotoran degil pada pakaian


Boleh cuci lantai sampai berkilat dan kaki lebih selesa

Sekian perkongsian dari saya. InsyaAllah saya akan update dari masa ke semasa testimoni penggunaan Basic H, pencuci serbaguna ini.

_________________________________________________________________________________

Jika ada sebarang pertanyaan atau ingin terus buat pesanan boleh email saya di iedaleo108@gmail.com atau whatapp saya 012-9555602- Ieda Fareeda

Saya pengedar Shaklee Johor. Cod area Johor Bahru, Skudai, Pekan Nenas, Gelang Patah, dan yang berdekatan.

Perkhidmatan penghantaran seluruh Malaysia dan Sabah Sarawak dengan segera selepas bayaran.



" Saya tidak pernah memperlekehkan profesion perubatan, tetapi kita adalah dalam dua bidang yang berasingan. Mereka di latih untuk merawat penyakit, tapi saya berminat dalam memperbaiki kesihatan. "

"MEMBANGUN KONSEP KESIHATAN" dI cipta untuk Industri Pemakanan Tambahan.

Dr Forest C.Shaklee, Sr.



Different Themes
Faridah Ahmad Menulis

Saya Faridah bt Ahmad, pengedar sah SHAKLEE anda no. ID 929771. Jom CANTIK dan SIHAT bersama Shaklee (Selamat Mesra Alam dan Berkesan) bukan hanya sekadar MENJUAL SUPPLEMENT SHAKLEE tetapi berkongsi ilmu mengenai KEBAIKAN SUPPLEMENT SEMULAJADI.

3 comments:

  1. Basic H mmg sgt best kan :) ...hanya guna baper titik je..sememangnya organik n selamat utk anak2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. selama ni pakai clorox jer.. tangan rasa panas.. risau kalau2 anak terminum.. ya allah mintak di jauhkan

      Delete
  2. Basic h ni boleh guna utk puting botol susu x?susu asik melekat, bsuh pun x tanggal.. Asik kne tukar je..huhu

    ReplyDelete

Popular Posts