Open top menu
Monday 28 December 2015

10 SEBAB MANUSIA MENJADI GEMUK

Gemuk itu ohhhsemmm??? Gemuk itu cute?? Cute memang cute, tapi faktor kesihatan perlu diambilkira. Gemuk ni, bukan ambil masa sehari dua. Tapi berbulan-bulan atau bertahun-tahun. Ia bukan secara tiba-tiba tapi disebabkan pengambilan makanan yang berlebihan dan tidak dikawal. Antara sebab kenapa seseorang itu boleh gemuk ialah :

1) Diet yang tak seimbang
2) Metabolisma rendah
3) Kurang berolahraga
4) Label "rendah lemak"
5) Tak makan
6) Ukuran size makanan
7) Stress
8) Genetik
9) Menderita penyakit kronik
10) Pengambilan ubat-anti depression


Stress kan bila badan makin lama makin gemuk. Cara mudah untuk menurunkan berat badan adalah dengan mengambil suppliment kesihatan untuk menurunkan berat badan disamping terjamin semakin sihat. Shaklee menyediakan beberapa set kurus mengikut kesesuaian anda,

Jika anda nak tahu, set kurus shaklee merupakan nutrisi tambahan untuk kurus secara sihat dan berkesan tanpa menggantikan menu utama diet harian anda. Maksudnya anda still boleh makan, tapi jika ingin cepat nampak kesannya, wajib ikut menu diet seimbang dan diikuti senaman ringkas (jika ingin cepat nampak kesannya la).

Set kurus shaklee ini membantu menguruskan badan dengan selamat dan sihat dengan menggunakan konsep BAKAR+BUANG+BINA (3B). Penurunan berat badan melalui set kurus shaklee adalah secara semulajadi, perlahan dan sihat. Ianya bukan secara drastik yang mengandungi bahan yang memudaratkan kesihatan tubuh badan.

BAKAR


BUANG

BINA


Manakala set kurus shaklee terdiri dari 3 set :

Basic


Premium

Extra



Tidak ada budget untuk set premium dan extra anda boleh mencuba set paling budget (Alfalfa dan Lecithin) RM100 special untuk pelanggan saya sahaja. Dengan syarat :

1) Anda seorang yang berdisiplin dalam hal ehwal pengambilan kalori seharian (1200-1500 kcl sehari)
2) Anda seorang yang berdisiplin melakukan senaman sekurang-kurangnya 3x seminggu. Malas  bersenam? Lebihkan aktiviti yang mengeluarkan peluh seperti berjalan kaki (1000 langkah sehari) atau membuat kerja-kerja rumah.
3) Minum air masak 3 Liter sehari (secara konsistance)

Jika anda konsistance 3 step di atas, maka pengambilan set budget shaklee akan dapat membantu anda mempercepatkan proses penurunan berat badan. Jika ada budget yang lebih boleh juga ambil set Premium/Extra (kesannya confirmla lebih superb!!) :-)

Jika anda ingin konsultansi kesihatan secara percuma seumur hidup, boleh la menjadi pelanggan eksklusif saya. Banyak faedah yang akan anda terima. Anda juga akan diberi cara makan vitamin yang berkesan.


Whatapp saya 012-9555602
Email : iedaleo108@gmail.com
PM di Facebook : Faridah Ahmad
Like Page : Jom Kurus Secara Sihat
Follow my IG : Vitamin untuk semua




Nak Gemuk berterusan ? atau nak kurus langsir menggiurkan?? Whatapp segera!!! Pasti anda tidak kecewa.



Different Themes
Faridah Ahmad Menulis

Saya Faridah bt Ahmad, pengedar sah SHAKLEE anda no. ID 929771. Jom CANTIK dan SIHAT bersama Shaklee (Selamat Mesra Alam dan Berkesan) bukan hanya sekadar MENJUAL SUPPLEMENT SHAKLEE tetapi berkongsi ilmu mengenai KEBAIKAN SUPPLEMENT SEMULAJADI.

0 comments

Popular Posts