Open top menu
Wednesday 23 December 2015

      Situasi kehidupan semakin hari semakin menyempit dengan kenaikan harga barangan dan makanan serta perkhidmatan "essentials" naik dan tidak nampak akan turun sekurang-kurangnya mendatar. Tidak ada siapa yang tidak bersungut dan mengeluh dengan kenaikan barang yang tidak ada hentinya ini. 

           Katakan jumlah pendapatan suami isteri RM6000-RM7000 dengan jumlah anak seramai empat hingga lima orang, hanya mampu memiliki kehidupan biasa-biasa saja. Untuk berlebih-lebih memang tak dapatla. Lagi-lagi kalau tiba musim raya, memang peningla nak adjust sana-sini duit tu. Jadi, tiada lain cara melainkan memcuba nasib dengan membuat part time business untuk jana income tepi.

Ada yang berpendapat, gaji dah besar kenapa perlu side income? Antara faktor yang mendorong kebanyakan orang untuk buat side income :

Desakan Hidup

Duit gaji bulanan tak cukup, atau cukup-cukup makan jer.

Banyak tanggungan

Bagi anak yang ada ibu ayah yang masih hidup, memang kewajipan kita membalas jasa ibu ayah kita dengan mengirimkan wang setiap bulan untuk perbelanjaan mereka di kampung. Besar pahala dan tips untuk murah rezeki pun ialah dengan membahagiakan ibu ayah. makin mereka bahagia dengan pemberian kita, makinla besar pahala kita. jadi, makin banyak kita memberi makin bahagiala mereka. Betul tak?

Untuk lebih memberi (sedekah)

Ingat hanya tiga perkara sahaja yang akan kita bawa setelah kita mati kelak, antaranya sedekah jariah. Maka, kewajipan kita untuk berusaha lebih kuat untuk memdapat lebihan income yang banyak supaya kita mampu bersedekah/berinfaq di jalan Allah dan ganjarannya amat besar di akhirat nanti.

Pendidikan yang terbaik untuk anak-anak
   
Zaman teknologi IT sekarang, anak-anak makin cepat kehadapan. Sistem pembelajaran makin lama makin berkuasa tinggi. Oleh itu pentingkan kita mendapatkan kaedah pembelajaran terbaik untuk anak-anak supaya mereka mampu bersaing.

Working at home mum

Menjadi trend sekarang ini, ramai-ramai ibu bekerjaya terpaksa berhenti kerja kerana ingin tumpukan pada anak-anak. Juga kerana kos menghantar anak ke nursery atau baby sitter semakin hari semakin meningkat. Maka, di samping duduk rumah membesarkan anak-anak, banyak perbelanjaan yang terpaksa di tanggung kan. maka jana pendapatan dari rumah menjadi pilihan.

Passive Income 

Nak tahu macam mana nak dapatkan passive income ni? conthnya seperti kita joint business MLM seperti SHAKLEE, kita mampu jana income sehingga 5 angka sebulan. Dengan pendapatan besar sebulan kita mampu untuk membuat pelaburan dengan membeli banyak aset seperti rumah untuk disewakan. bayangkan jika anda ada 10 buah rumah dengan pendapatn sebuah rumah 1,000  sebulan. Kiralah berapa passive income yang akan kita dapat tanpa buat apa-apa. :-)

Inilah antara sebab-sebab utama yang mendorong kebanyakan orang untuk membuat pekerjaan sampingan dan saya sendiri juga terdorong untuk buat kerja sampingan bersama SHAKLEE. Kerana saya percaya kekuatan yang ada pada produk Shaklee tersebut yang kesannya telah terbukti bertahun-tahun lamanya. 

_________________________________________________________________________________

Anda juga dialu-alukan untuk Daftar Jadi Ahli Shaklee dengan saya untuk mendapatkan extra privilege dan lotss of advantage dan benefits sebagai Ahli Shaklee Sah Berdaftar. Nak tau bagaimana Cara nak Jadi Ahli Shaklee? Call saya sekarang inshaaALLAH mesti saya guide (sometimes boleh dapat free membership lagi ;) )



Tagged
Different Themes
Faridah Ahmad Menulis

Saya Faridah bt Ahmad, pengedar sah SHAKLEE anda no. ID 929771. Jom CANTIK dan SIHAT bersama Shaklee (Selamat Mesra Alam dan Berkesan) bukan hanya sekadar MENJUAL SUPPLEMENT SHAKLEE tetapi berkongsi ilmu mengenai KEBAIKAN SUPPLEMENT SEMULAJADI.

0 comments

Popular Posts