Open top menu
Monday 28 December 2015

BENARKAH WANITA LEBIH CEPAT NYANYUK BERBANDING LELAKI?




Nyanyuk sering dikaitkan dengan penyakit orang tua. Namun ada juga segelintir orang muda yang menghadapi malasah ini terutama kaum wanita. Kenapa wanita lebih cepat nyanyuk berbanding lelaki. Ini adalah disebabkan apabila wanita sudah bersalin, urat-urat banyak terputus semasa melahirkan anakkan. Sebenarnya menurut satu kajian dari Uk, majoriti kita menjadi pelupa adalah disebabkan faktor bersalin disebabkan perubahan hormon estrogen pada hujung kehamilan amat mempengaruhi sifat pelupa kita.

Selain itu, ketika kita sedang menyusukan anak, kita terasa teramat mengantuk sampai tersengguk-sengguk. Ini juga disebabkan perubahan hormon kita. Sejenis hormon akan dihasilkan ketika kita menyusukan anak yang  membantu kita releks dan kurang focus.

Wanita yang bersalin dan menyusukan anak, akan memerlukan nutrien yang secukupnya untuk disalurkan pada anak dalam kandungan atau yang sedang menyusu. bayangkan jika nutrien kurang dalam badan kita, apa yang disalurkan pada anak itu disedut dari badan kita sendiri. Maka inilah punca kenapa wanita lebih cepat nyanyuk berbanding lelaki. Jadi pastikan badan kita cukup nutrisi supaya penyakit nyanyuk ini tidak menjadi lebih parah dan berlarutan.


Tanda-tanda dan gejala Nyanyuk adalah seperti rajah dibawah :



Antara cara untuk mengatasi masalah nyanyuk ini :

1) Banyakkan membaca Al-Quran kerana dengan membaca al quran, ia boleh menguatkan ingatan kita. Boleh juga amalkan doa di bawah ini.




2) Rehat dengan cukup. Jaga pola tidur yang betul. Jika menyusukan anak kecil, sukar sedikit untuk ikut pola tidur yang betul.

3) Jika terlampau banyak yang ingin dilakukan, listkan satu persatu di atas kerta atau di note handphone.

4) Amalkan pengambilan makanan seimbang dan makanan yang menguatkan minda seperti kismis.

5) Amalkan juga pengambilan vitamin untuk membantu kita mendapat nutrisi dan gizi yang secukupnya. Shaklee mempunya beberapa produk yang boleh mengatasi masalah nyanyuk atau pelupa ini dengan mengambil 3 biji sekali makan 2x sehari. Lecithin bukan sahaja bagus untuk yang ingin menurunkan berat badan. Namun ianya membantu menajamkan minda serta dapat menghindari penyakit nyanyuk di usia yang masih muda. Ia juga sangat sesuai untuk pelajar meningkatkan pembelajaran, stress dan memperbaiki daya ingatan.

Ada seorang pelanggan saya yang mengamalkan set berpantang shaklee ini yang pada mulanya untuk makan ketika dalam pantang, namun alhamdulillah kesannya dapat mengelakkan penyakit nyanyuk atau mudah lupa ini.







Masih muda tapi sudah nyanyuk?? Allah.. malunya.. Selain lecithin, omega juga berfungsi untuk melembabkan sel-sel otak supaya dapat berhubung dengan pantas.

Ada berita baik untuk anda. December ini, shaklee juga menawarkan Year End Sale (Y.E.S) iaitu setiap pembelian 6 botol lecithin anda dapat 1 percuma. Apa lagi, grab cepat while stock last. Ungtunglaaa... beli 6 percuma 1. Banyak kelebihan pulak tu.





Jika ingin dapatkan harga paling istimewa hubungi saya segera!!


Jika ada sebarang pertanyaan atau ingin terus buat pesanan boleh email saya di iedaleo108@gmail.com atau whatapp saya 012-9555602- Ieda Fareeda

Saya pengedar Shaklee Johor. Cod area Johor Bahru, Skudai, Pekan Nenas, Gelang Patah, dan yang berdekatan.

Perkhidmatan penghantaran seluruh Malaysia dan Sabah Sarawak dengan segera selepas bayaran.


" Saya tidak pernah memperlekehkan profesion perubatan, tetapi kita adalah dalam dua bidang yang berasingan. Mereka di latih untuk merawat penyakit, tapi saya berminat dalam memperbaiki kesihatan. "

"MEMBANGUN KONSEP KESIHATAN" dI cipta untuk Industri Pemakanan Tambahan.

Dr Forest C.Shaklee, Sr.



Different Themes
Faridah Ahmad Menulis

Saya Faridah bt Ahmad, pengedar sah SHAKLEE anda no. ID 929771. Jom CANTIK dan SIHAT bersama Shaklee (Selamat Mesra Alam dan Berkesan) bukan hanya sekadar MENJUAL SUPPLEMENT SHAKLEE tetapi berkongsi ilmu mengenai KEBAIKAN SUPPLEMENT SEMULAJADI.

0 comments

Popular Posts