Open top menu
Monday 21 December 2015

Assalamualaikum..

Ibu-ibu sedang dalam pantang ke? Atau tak lama lagi akan berpantang? 
Ha.. meh sini saya nak share tips2 macam mana nak turun 15 kilo dalam masa 3 bulan berpantang :-) Ni dari pengalaman saya sendiri tau..

Saya mengawal pengambilan makanan dalam pantang. Saya kurangkan nasi namun saya cukupkan khasiat dengan mengamalkan supplement (makanan tambahan). Jom tengok apa saya ambil ketika dalam pantang.


Sarapan :
Sekeping roti dan 3 keping biskut wholemeal.
Air Milo
Vitalea Shaklee 1 biji
B kompleks Shaklee 1 biji

Lunch :
Segenggam nasi, ikan (rebus2/bakar), sayur extra
Air suam 1 cawan
Vitamin C Shaklee 1 biji
Alfalfa 3-4 biji

Minum petang 3.30 petang :
Sekeping roti dan 3 keping biskut wholemeal.
Air milo

Jam 4.30 petang
Esp secawan
zinc 1 biji

Dinner :
(Jam 6.30 petang)
Sekeping roti dan 3 keping biskut wholemeal.
Air suam 1 cawan
Alfalfa 3-4 biji

Sebelum tidur :
Osteomatrik 4 biji
Esp 1 cawan

Setelah 30 hari saya amalkan lecithin setiap kali selepas makan 1 biji.


Nak tahu apa jadi lepas tiga bulan? Berat saya setelah melahirkan baby 65 kilo. Setelah 3 bulan, berat turun sehingga 48 kg. Ajaib tak?? saya pun kurang percaya. Saya sangat2 bersyukur tak sedar badan slim macam masa anak dara. Saya ambik kebaya yang dah lama tak pakai saiz S, sarung, ya Allah..muat.. ;-)..

Ha.. Inilah dia pengalaman saya kenapa saya sangat JATUH CINTA dengan SHAKLEE. Setelah melahirkan anak ke empat dan mengamalkan shaklee segala-galanya berubah. Malah bukan sahaja kurus, sinus saya beransur baik (saya pengidap sinus yang kronik, penah operation buang ketumbuhan) dan buasir pun hilang. Lagi seronok saya berjaya menyusukan baby ke 4 saya ni selama 2 tahun. Dan yang paling seronok lagi suami semakin sayang sebab ehem2 mcm awal2 kawin dulu. hehe... Suami yang cakap, bukan saya. 

 Additional benefit : 
♥ kulit  semakin cerah dan berseri-seri.
♥ bangun malam susukan baby rasa bertenaga je
♥ Side Income 4 angka (6 angka pon boleh klu serius)

Jadi, jangan ragu-ragu lagi.. Jom la ibu-ibu bakal berpantang ambik set berpantang shaklee. 5 in 1 khasiat dapat. Dan yang penting khasiatnya pun baby dapat juga ;-)




_________________________________________________________________________________

Jika ada sebarang pertanyaan atau ingin terus buat pesanan boleh email saya di iedaleo108@gmail.com atau whatapp saya 012-9555602- Ieda Fareeda

Saya pengedar Shaklee Johor. Cod area Johor Bahru, Skudai, Pekan Nenas, Gelang Patah, dan yang berdekatan.

Perkhidmatan penghantaran seluruh Malaysia dan Sabah Sarawak dengan segera selepas bayaran.





" Saya tidak pernah memperlekehkan profesion perubatan, tetapi kita adalah dalam dua bidang yang berasingan. Mereka di latih untuk merawat penyakit, tapi saya berminat dalam memperbaiki kesihatan. "

"MEMBANGUN KONSEP KESIHATAN" dI cipta untuk Industri Pemakanan Tambahan.

Dr Forest C.Shaklee, Sr.



Different Themes
Faridah Ahmad Menulis

Saya Faridah bt Ahmad, pengedar sah SHAKLEE anda no. ID 929771. Jom CANTIK dan SIHAT bersama Shaklee (Selamat Mesra Alam dan Berkesan) bukan hanya sekadar MENJUAL SUPPLEMENT SHAKLEE tetapi berkongsi ilmu mengenai KEBAIKAN SUPPLEMENT SEMULAJADI.

2 comments:

Popular Posts